Cunoaşterea limbilor străine astăzi este o necesitatea dictată
de viaţă. Cu cât mai multe limbi o persoană cunoaşte, cu atât are mai
mult şanse "de a răzbate" în viață - aceasta este bine ştiut de părinţii
moderni, de aceea încearcă să dea copiilor lor cât mai mult posibil.
Care vârstă este cea mai potrivită pentru a începe învăţarea, cât de
mult trebuie să ne ocupăm cu copilul şi de unde să începem? Toate aceste
întrebări vom încerca să le clarificăm.
Adepţii unor metode tradiţionale consideră că, vârsta optimă pentru a începe învăţarea este de 5-6 ani, iar profesorii din şcolile moderne
de dezvoltare timpurie susţin că vârsta cea mai potrivită e de 2-3 ani.
În această perioadă vorbirea copilului devine coerentă şi inteligibilă,
iar asta înseamnă că e timpul pentru a începe. Într-adevăr, studiile de
mulţi ani în domeniul pedagogiei susţin că copii de trei ani
memorizează cuvinte şi fraze într-o limbă străină mult mai uşor decât
elevii din clasa întâi, de asemenea, învăţarea unei limbi străine
dezvoltă memoria, auzul şi vorbirea copilului. Un alt avantaj al
învăţării de la o vârstă fragedă, va fi pregătirea bună pentru
şcoală,gimnaziu sau liceu cu înclinaţie engleză.
Ei bine, cu vârsta, mai mult sau mai puţin este clar, acum să vorbim despre alegerea metodei de învăţare.
În cazul copiilor mici, jocul va funcţiona fără probleme şi copilul va
memoriza totul bine, dacă acesta va fi distractiv. Prin urmare,
familiarizarea cu o noua limbă ar trebui să aibă loc numai sub forma
unui joc. Orice limbă se începe, în mod natural, cu alfabetul. Abia
deschizând Internetul, am dat peste o versiune animată a alfabetului englez,
în care animalele drăguţe cântă vesel un cântec simplu, şi arată
imagini vii denumirea cărora încep cu litera rostită în acel moment -
aceasta este ceea ce aveţi nevoie. Căutaţi singuri şi veţi găsi un număr
foarte mare de programe educative sub formă de joc, care fac învăţarea
distractivă şi naturală. Necesara, dar plictisitoarea gramatică va
prinde viaţă în cântece şi poezii, iar copilul, jucându-se, fără
probleme o va stăpâni.
Va fi foarte bine, dacă copilul se va afla în mediul de limbă, iar
aceasta se poate organiza în mai multe moduri. În cazul în care părinţii
sunt vorbitori ai unei limbi străine, nu mai este
nicio problemă, într-o familie bilingvă copilul va vorbi în mod
obligatoriu ambele limbi. În caz contrar, va trebui să angajaţi un
profesor. Dacă v-aţi decis pentru acest pas, trebuie să priviţi alegerea
meditatorului cu toată seriozitatea. Întrebaţi părerea părinţilor ai
căror copii se ocupă cu el, ce succese au, cu ce atitudine merg copiii
la lecţie. O altă opţiune, în opinia mea, cea mai bună, este de a da
copilul la o şcoală pentru copii. Acolo, timp de ani se prelucrează
programe de joc, atent se selectează personalul, dar şi a învăţa limba
în compania aceloraşi ştrengari e mult mai interesant.
Părinţii trebuie să ia în considerare faptul că,
ocupându-se câteva luni, copilul nu va începe să se exprime liber într-o
limbă străină. Nu vă aşteptaţi la rezultate rapide si nu încărcaţi
copilul. Totul ar trebui să fie din plăcere, altfel învăţarea constantă
l-ar putea descuraja pentru un timp foarte lung. La admiterea în școală
totul va reveni la normal, cunoştinţele vechi vor fi foarte utile pentru
studiul unui program nou, deja mult mai avansat. Pentru a nu descuraja
copilul şi pentru a-i perfecţiona în continuare limba, cumpăraţi-i cărţi
interesante de divertisment, filme, desene animate în limba pe care o
învaţă, iar când copilul va deveni un pic mai mari, se poate de găsit
online prieteni pentru corespondenţă sau pentru comunicare video.
Cel mai important este să nu vă relaxaţi, indiferent ce vârstă are
copilul vostru, munca va fi lungă şi serioasă. Cu cât mai mult puteți
investi în copilul vostru, cu atât mai uşor şi mai plăcut îi va fi mai
târziu în viaţă.
sursa:http://totul.md
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu